- Wielozawór – kontroluje wlot i wylot LPG ze zbiornika. Jest także odpowiedzialny za uniemożliwienie zatankowania większej ilości niż 80% objętości butli. Wyposażony we wskaźnik poziomu gazu w butli.
- Zbiornik – umieszczany najczęściej w bagażniku. Dostępny w formie walca lub też o kształcie toroidalnym – umieszczany zamiast koła zapasowego.
- Emulator – układ elektroniczny wyłączający działanie aparatów wtryskowych w trakcie zasilania silnika gazem.
- Zawór LPG – odpowiedzialny za wstrzymanie przepływu gazu w trakcie zasilania silnika benzyną. Zawiera własny, wymienny filtr eliminujący obecne w gazie zanieczyszczenia.
- Mikser – element instalacji odpowiedzialny za tworzenie odpowiedniej mieszanki LPG i powietrza.
- Regulator – sterowany elektronicznie zawór odpowiedzialny za zmianę paliwa zasilającego w danej chwili silnik samochodu.
- Parownik – element instalacji odpowiedzialny za zmianę stanu skupienia LPG – z ciekłego na lotny.