ZENIT BLACK BOX
W nowoczesnym silniku z wielopunktowym wtryskiem benzyny sterowanie ilością wtryskiwanego paliwa oraz dokładne wyznaczenie początku otwarcia wtryskiwacza, w zależności od fazy otwarcia zaworu ssącego, następuje oddzielnie dla każdego cylindra.
Obecnie produkowane samochody zasilane są takim sekwencyjnym wtryskiem oraz wyposażone w oceniający na bieżąco proces przygotowania i spalania mieszanki paliwowej – system diagnostyki pokładowej EOBD. Przy adaptacji na zasilanie gazem auta te wymagają urządzeń działających na podobnej zasadzie.
Sekwencyjny wtrysk gazu jest urządzeniem najlepiej nadającym się do zasilania, bowiem podanie go do silnika odbywa się przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, zamontowane w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, a dawka gazu jest ustalana na podstawie sygnału, pobranego z wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra. Takie rozwiązanie zapewnia osiągi eksploatacyjne (przyspieszenie, dynamika, prędkość maksymalna) prawie takie same jak przy zasilaniu benzyną oraz kompatybilność z EOBD i z pełną diagnostyką pojazdu. Dzięki ECU następuje samoczynne przejście na zasilanie gazem po nagrzaniu silnika i automatyczny powrót na benzynę w przypadku wyczerpania się propanu-butanu. Na przełączniku wyświetla się poziom zawartości butli. Ten typ instalacji, szczególnie powinno się montować w samochodach wyposażonych w: OBD i EOBD, kolektory ssące o zmiennej geometrii lub wykonane z tworzyw sztucznych, silniki o dużej pojemności i mocy, a także w autach, gdzie tradycyjne urządzenia nie funkcjonują prawidłowo. Nie można ich tylko montować w silnikach Wankla.
Elementy charakteryzujące system:
- Nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym.
- Nie ma znacznych straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu.
- Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest identyczne jak na benzynowym.
- Samochód nie wymaga dodatkowej opieki ani regulacji.
- Nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym, czego nie można wykluczyć w układach z zastosowaniem parownika.
WYBIERAJĄC NOWY MODEL BLACK BOX, STAWIASZ NA ZAAWANSOWANE ROZWIĄZANIE TECHNOLOGICZNE, KTÓRE JEST W PEŁNI KOMPATYBILNE Z NOWOCZESNYMI SAMOCHODAMI DOSTĘPNYMI NA RYNKU
MODEL BLACK BOX TO NIEPOWTARZALNA JEDYNA TAKA KATEGORIA PREMIUM INSTALACJI GAZOWYCH LPG&CNG
ZENIT BLACK BOX
&
ZENIT BLACK BOX OBD
&
ZENIT BLACK BOX OBD EMULATOR
Informacje podstawowe:
- rodzaj wtrysku: pośredni
- ilość obsługiwanych cylindrów: 3 | 4 | 5 | 6 | 8
- rodzaj paliwa gazowego: LPG&CNG
- dostępne wersje: STANDARD | OBD | EMULATOR
- homologacja E20:
67R-01 1029 | 110R-01 0053 | 10R-04 3857
Sposób projektowania elektroniki na przestrzeni czasu uległ znaczącym zmianom. ZENIT BLUE BOX to sterownik stworzony w duchu współczesnego podejścia projektowego. Jest produktem kategorii Pro zamkniętym w minimalistycznej obudowie. ZENIT BLUE BOX to nowoczesny sterownik do sekwencyjnych systemów zasilania gazem w fazie lotnej, dedykowany do silników 4-cylindrowych. Gwarancja na sterownik ZENIT BLUE BOX wynosi 5 lat! Funkcjonalność:
|
Elektronika:
Elektronika ZENIT BLUE BOX stanowi uniwersalną składową instalacji gazowej. W zależności od parametrów silnika dobierane są jej pozostałe komponenty.
|
Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są coraz powszechniej wykorzystywane przez producentów samochodowych. ZENIT DIRECT to sterownik powstały w odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się rynek Automotive. To produkt spełniający wymagania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Zenit Direct jest innowacyjnym systemem wtrysku gazu w fazie lotnej dedykowanym do silników 4-cylindrowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Zobacz jak Tomasz Kuchar, testuje instalację LPG – Zenit Direct. |
Funkcjonalność
Elektroniczna jednostka sterująca wyposażona jest standardowo możliwość podłączenia do systemu OBDII/EOBD i emulator ciśnienia paliwa . |